Online marketing
Er zijn verschillende vormen van marketing en met welke middelen u dat zou willen doen. Eén van die middelen is sociale media. De onderstaande presentatie geeft u op basis van een uitgebreid onderzoek inzicht in de impact van Twitter, Facebook, YouTube, Google+ en Pinterest.
Zoekmachine optimalisatie (Search Enigine Optimisation, SEO)
Veel bezoekers van uw autowebsite zullen via zoekmachines voor het eerst met uw website in aanraking komen. De belangrijkste zoekmachine is die van Google. Er wordt een zoekwoord ingevuld en Google geeft vervolgens een lijst met links naar websites die relevant geacht worden voor het zoekwoord.
Het is voor u dus belangrijk om bij bepaalde, voor u relevante, zoekwoorden hoog in deze lijst terecht te komen. Hoe hoger, hoe meer kans dat iemand ook werkelijk doorklikt naar uw website. En hoe hoger u bij voor u relevante zoekwoorden bovenaan staat, hoe meer kans dat iemand daadwerkelijk klant van u wordt. Want niet elk bezoek leidt tot een waardevolle lead. Daarom zijn relevante zoekwoorden zo belangrijk.
De ontwikkeltool die wij hanteren bij het bouwen van websites, zorgt sowieso al voor een zo optimaal mogelijke Google-indexering. Maar daarnaast zijn er nog een aantal factoren die de ranking beïnvloeden. Factoren waarbij wij u van advies kunnen voorzien:
- Keyword analyse (zoektermenonderzoek)
- Het schrijven van zoekmachinevriendelijke webteksten.
- Technische analyse van de ranking en aanpassingen om deze te optimaliseren.
Omdat het bij SEO altijd over een 'organische' ranking gaat, heeft u nooit de garantie dat uw website altijd op de eerste pagina van de zoekresultatenlijst komt te staan en daar ook blijft staan. Is dat uw doel, dan is SEA een optie (zie verderop).
Google Analytics
Om te beoordelen of campagnes effectief zijn, maken wij gebruik van het statistiekprogramma Google Analytics. Aan de hand van de rapportages van Google Analytics meten wij de effectiviteit van de campagnes, en geven wij adviezen over aanpassingen en mogelijke vervolgstappen.
Zoekmachine Adverteren (Search Engine Advertising, SEA)
SEA of Search Engine Advertising is een vorm van adverteren op internet. Hierbij gaat het om een vermelding op de zoekresultatenpagina in de rechterkolom en in het gekleurde kader direct boven de organische zoekresultaten. Dit zijn betaalde vermeldingen. Deze advertenties lopen via Google AdWords.
Wij koppelen uw AdWords-campagnes aan Google Analytics, zodat u direct inzicht krijgt in de effectiviteit van uw online marketinginspanning. Wij werken hierbij samen met partners die gecertificeerd Google Adwords Partner zijn.